Wednesday, September 28, 2011

Ya Allah....



Assalamualaikum...

Dengan hanya sedikit ujian dari-NYA, hati mula goyah. Sedangkan selama ini terlalu banyak nikmat yang diberikan oleh-NYA. Kuatkah daku andainya “tiang” itu masih rapuh?....

Ya Allah... Ya Rahman.... Ya Rahim..
Kau ampunilah dosa ku yang telah ku buat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada
terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku
harungi segala dugaan Mu
Ya Allah...
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan
Ketelanjuranku..
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku..
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu
Sekiranya aku engkar dan derhaka Berikanlah aku
petunjuk ke arah rahmat Mu
Ya Allah .....
sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu..
Aku buta tanpa bimbinganMu..
Aku cacat tanpa hidayahMu..
Aku hina tanpa RahmatMu..
Ya Allah....
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku  menghadapi segala cubaanMu
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu


Amin, amin Ya Rabbal ‘Alamin..


No comments:

Post a Comment